Na Tři králové

07.01.2016 12:45

Na Tři králové jsem jel do Hradce Králové. Přivítalo mě zde zamrzlé Labe...

... a 20 labutí (15 dospělých a 5 mladých)

Jeho první zima a hned se všim všudy. Získává tak velkou životní zkušenost.

Naštěstí labutě neztratily přístup k přirozené potravě.

Sněží a sněží

Umějí si vyznat lásku za každého počasí.

Labutě na soutoku Labe s Orlicí

Sameček má ornitologický kroužek NÁRODNÍ MUZEUM PRAHA

Samička LB631x, poslední číslo X je špatně vidět, ale asi to bude číslo 4.

 

 

Pozdrav od nutrie říční

Procházka po Jiráskových sadech

Vrátil jsem se zpátky k Tyršovu mostu.

Zde se mi podařilo odečíst kroužek LB5463

Další labutě

Vypadá to na nepovedené přistání.

Po mém příchodu si labutě chvíli hrály na ledoborce, ale pak k ostatním labutím raději přeletěly. Podle dráhy, jakou za sebou zanechaly, to vypadá, že se led snažily prorážet už delší dobu.

Zajímavé je, že sotva labutě dosedly na nezamrzlou hladinu, několik labutí zase pro změnu odsud odletělo proti proudu. Že by se tak rychle labutě nepohodly a nebo měly dojem, že už jich je tady hodně a proto raději odletí někam jinam ?

Nastal čas labutě přepočítat. Nový počet: 23 (16 dospělých a 7 mladých)

Kampak labutě, kam jdete ?

Planý poplach, vracíme se na základnu. Tam nic k jídlu nedostaneme.

I kachy divoké mají hlad.

Dokonce i já jsem měl hlad. Než jsem si bagetu stihnul sníst, vylezly za mnou na břeh tři labutě.

Dospělí když viděli, že už jsem dojedl, tak se vrátili zase do vody, ale mládě zůstalo se mnou na břehu.

Možná, že chtělo, abych mu odečetl kroužek: LB6488

Labutím se díky krmení podařilo probourat skrz led až do míst, kde se obvykle zdržují.

A pak hezky za sebou zpátky na základnu.

Nastal čas loučení. Okroužkované mládě se šlo se mnou rozloučit až na břeh.

Samičku 13HC jsem nikde neviděl, asi se svým partnerem už odletěla.

Další fotografie:

https://naselabute.webnode.cz/fotogalerie/#hradec27-jpg