Moje labutě

14.10.2015 19:51

Labuť je živočich, přesněji napsáno pták, který se v České republice běžně vyskytuje ve volné přírodě. Nemůžeme tak očekávat, že by si lidé labutě pořizovali běžně jako domácí mazlíčky, např místo psa nebo kočky. S labutěmi se ale můžeme setkat i v zajetí, např. jako chovanci v zoologických zahradách.

Já jsem si ale některé labutě oblíbil tak, že mohu napsat, že labutě mám místo psa. Jak známo, labuť je tvor přelétavý, takže mi nezbývá než trpělivě čekat, až do mého města přiletí alespoň na chvíli přezimovat. Některé labutě mají na noze připevněný kovový ornitologický nebo i žlutý plastový odečítací kroužek. Díky tomu tak rychle poznám, že to jsou starý dobrý známý, které přiletěly na návštěvu. Když se ale s některou labutí vidím intenzivně, třeba skoro každý den, tak ji poznám i bez kroužku.

Labutě mám rád tak, že s nimi soucitně sdílím i jejich životní potíže. Při nízkých teplotách, v době zamrznutí vod mám obavy, aby labutě k ledu nepřimrzly. Pokud někde objevím labutí hnízdo, těším se na vylíhnutí mláďat skoro tak, jako kdyby se mi mělo narodit moje vlastní dítě. Když jsem svědkem útoku psa, který se snaží ze břehu poškádlit labutě, mám sto chutí ho hodit za nimi do vody, aby mu labutě daly za vyučenou. Mám psy moc rád, ale jen do doby, než si začnou dovolovat na labuť. To jde hned veškerá láska k ním stranou. Od malička je moje nejoblíbenější zvíře pes, ale poslední dobou mám silný pocit, že je to labuť.

Třeba se mi podaří vás s některou mých labutí někdy seznámit.