Padesátšest

04.01.2016 21:20

Ano 56. Tolik jsem dnes viděl v Pardubicích labutí.

Na Labi u sídliště Závodu míru jich bylo celkem 22. U mostu P. Wonky se zdržovalo hejno 19 nových labutí.

Dostaly ode mě trochu pečiva, ale hlavně jsem jim donesl zrní a dokonce jsem labutím uvařil těstoviny v neosolené vodě.

Dominantní pár

Asi ho koupání ve studené vodě už nebavilo.

Starousedlíci 07HE, 48HE a 98HC byli u mostu Kapitána Bartoše.

Poté jsem se vracel zpátky k novým labutím, ale i když jsem o to moc nestál, starousedlíci mi dělali doprovod. Naštěstí vzájemná konfrontace s novými labutěmi alespoň v mé přítomnosti dopadla klidně.

Kohopak to tady máme ? Labuťák odletěl zase z Bajkalu a protože jeho mrtvé říční rameno je už téměř celé zamrzlé, tak mu nezbylo, než přeletět až na Labe. Předpokládám, že to je právě on, ta dnešní chybějící dospělá labuť na Bajkale.

Tak jsem si ten včerejšek bohatě vynahradil a mohl jsem pokračovat na Bajkal.     Zde jsem se stal svědkem souboje dvou jedinců, ale než jsem stačil sáhnout po fotoaparátu, tak bylo naštěstí povšem. Samozřejmě, že mě mrzí, že jsem nestačil pranici, která trvala jenom asi pět vteřin vyfotit, ale hlavní pro mě je, že se labutě rychle uklidnily a nedošlo tak k žádnému zranění.

Počet labutí: 28

Další 4 labutě jsem vyfotil na horním Labi. Viděl jsem je letět po proudu Labe a přistály na soutoku Labe s Chrudimkou.

Zamrzat začíná i Chrudimka.

Právě proto jsem ani nevěřil tomu, že bych zde mohl potkat nějaké labutě. U lávky u Bubeníkových sadů plavaly labutě 2. Asi to byl ten místní labutí pár.

Tomu říkám bezvadný začátek roku 2016. :-)