Středočeské Labe

12.12.2015 14:04

Včera ráno, ještě za tmy jsem vydal do Středočeského kraje, zkontrolovat kolik je labutí na Labi.

Prvním místem, které jsem navštívil, byl Kolín. Vzhledem k tomu, že už máme prosinec a Kolín je je docela velké město, dal se tady očekávat velký počet labutí. Jaké bylo ale mé zklamání, když u Kmochova ostrova jsem spatřil pouze kachny divoké a lysky černé. Protože jsem měl dost času a nechtěl jsem se tak snadno vzdát, šel jsem se projít po proudu Labe s tím, že bych třeba mohl přeci jenom na nějakou zatoulanou labuť narazit. Moc jsem toho neušel, když nad řekou kolem mě proletěla labuť. Protože jsem viděl, že jde na přistání, pospíchal jsem zpátky.

Labuť se zdržela necelou hodinu a poté zase odletěla. Možná proto, že ji to tady samotnou nebavilo a nebo měla namířeno někam jinam a zde si chtěla pouze odpočinout.

Ale to už jsem neřešil a začal se těšit do Poděbrad s nadějí, že tady to bude s labutěmi alespoň o trochu lepší.

A také bylo ! V Poděbradech jsem na Labi napočítal 9 labutí.

Dominantní pár, který se držel stranou nebo ostatní labutě zaháněl.

Další fotografie poděbradských labutí:

https://naselabute.webnode.cz/fotogalerie/#podebrady1-jpg

Na pravé straně fotky je ostrov s parkem.

A právě na tomto ostrově podle informací z odkazů hnízdily labutě:

https://www.birds.cz/avif/obsdetail.php?obs_id=254778

https://www.turistika.cz/fotogalerie/98374/podebrady-mestsky-ostrov-na-labi

Zde jsem se dozvěděl, že labutě hnízdily původně dokonce přímo pod nábřežím:

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/pdy_labute20110516.html

V Poděbradech mě dost překvapilo velké množství holubů, které se pohybovalo po nábřeží. Je vidět, že jsou naučení, že když jdou lidé krmit vodní ptactvo, že něco dostanou i oni.

Posledním městem, které jsem při svém putování po proudu Labe navštívil, byl Nymburk.

Nejprve jsem se zde setkal s pižmovkou domácí

Teprve poté přišel na řadu labutí pár, který se vyskytoval v zálivu sloužící jako přístav.

Potom labutě přeletěly k železničnímu mostu.

Vánoce se blíží.

Už je zase tma, je na čase odjet domů.