Z horního na dolní

27.12.2015 21:43

Dnes jsem na pardubickém horním Labi (nad zdymadlem) potkal labutí pár z Chrudimky. Více než měsíc jsem zde neviděl žádné labutě, náš labutí pár jsem vídával pouze u lávky u Bubeníkových sadů.

https://naselabute.webnode.cz/news/stridani-strazi/

Po třičtvrtě hodině po mém příchodu labutě připlavaly k soutoku Labe s Chrudimkou.

Už to vypadalo, že budou pokračovat dále po Chrudimce, ale nakonec se rozhodly, že si tady promažou peří. Protože jsem to tušil, raději jsem ustoupil dále od řeky, abych jim nepřekážel.

Další fotografie zde:

https://naselabute.webnode.cz/fotogalerie/#soutok37-jpg

Labutě se staly středem pozornosti kolemjdoucích. Ty ale o pozornost  moc nestály, zvláště když jim nikdo nic nehodil a raději se vrátily na vodu. Já jsem pokračoval v plánované cestě směr sídliště Závodu míru. Nestihnul jsem ani dojít k mostu P. Wonky, když po proudu Labe letěly dvě labutě. Nevím, kde přesně přistály, ale setkal jsem s nimi mezi mosty Kapitána Bartoše a železničním.

Mé tušení se potvrdilo a dnes podruhé jsem se setkal s labutím párem z Chrudimky, tentokrát jsem je ale zastihnul na pardubickém dolním Labi. Že přeletěly jednou na Bajkal, o tom jsem už psal, ale v těchto místech jsem je viděl dnes poprvé. Labuťák 98HC se jich bál, ale labutí pár 07HE a 48HE si potvrdil, kdo je tady pánem. Labutě z Chrudimky proto raději po nakrmení pluly dále po proudu.

Já jsem zůstal s labuťákem 98HC a nasypal jsem mu zase trochu zrní, o které jako jediný z Labe stojí.