Hotový zvěřinec

31.12.2015 20:30

Dnes jsem se zaměřil na pardubické Labe. Na řece bylo celkem 11 labutí:                 10 dospělých a 1 mladá

Horní úsek (nad zdymadlem): 3 dospělé labutě

Úplně nejvýše byl osamocený jedinec. Předpokládám, že to byl vetřelec:

https://naselabute.webnode.cz/news/a-z-dolniho-zase-na-horni/

Než jsem ale k němu dostal, tak stačil někam zmizet. Domnívám se, že se polekal plujícího kajaku a raději odletěl.

Labutí pár z Chrudimky zde zůstal.

Střední úsek (mezi zdymadlem a mostem Kapitána Bartoše): 4 dospělé labutě

Všechny to byly nové labutě, ale jsou to asi ty, které jsem viděl už včera:

https://naselabute.webnode.cz/news/ochladilo-se/

Kromě labutí velkých se zde ještě nacházeli kachny divoké, lysky černé, rackové a viděl jsem i jednu nutrii říční. No prostě hotový zvěřinec. :-)

Dolní úsek (pod mostem Kapitána Bartoše): 3 dospělé a 1 mladá

Naši starousedlíci, kteří si drželi od nových labutí odstup a pohybovali se kolem mostu Kapitána Bartoše.

Na závěr své procházky jsem si ještě dopřál krátké pozorování havranů polních.